Horvátország

IFMSA gyakorlat Horvátországban

2016 augusztusában Horvátországban, Rijekában volt szerencsém eltölteni a nyári szabadon választható gyakorlatomat. A szülészeti osztályra kerültem, a kórház kissé rosszabb állapotban volt, mint a debreceni. Az orvosok jól tudtak angolul, segítőkészek voltak, de a nyári szabadságolások miatt nem volt túl sok idejük magyarázni. Nem vették túl komolyan a jelenlétet, ha valami más programot szerveztünk magunknak, nem volt gond, ha nem mentünk be. Elég sok szülést láttam, és néhány császármetszést, műtétet. Megtekintettem számos ultrahang és fizikális vizsgálatot, és ami talán a legnagyobb élmény volt, amikor egész nap egy ikerszülésre vártunk a kórházban, úgy volt, hogy természetes szülés lesz! Nagyon izgatottan vártam az eseményt, de a többiek szerveztek nekem egy meglepetés születésnapi bulit, így az ikrekről végül lemaradtam, de az este remek volt!

Két ágyas kollégiumi szobákban voltunk elszállásolva, szerencsémre én közelebbi kórházba kerültem, ami 5 percre volt busszal. Kaptunk buszbérletet is, amivel nem csak Rijekán belül utazhattunk, hanem a szomszédos Opatijába és Icicibe is ingyen mehettünk. A hétköznapokon biztosított volt az ebéd és a vacsora, ami nekem Kelet-Európainak teljesen megfelelt, de akik távolról érkeztek, nem voltak elragadtatva a sok disznóhústól és krumplipürétől. Ebédre mindig kaptunk levest és desszertet is, elég bőséges volt a kaja, fogyni nem nagyon lehetett mellette, ezen az esti sörözések sem segítettek.

A cseregyakorlaton 32 IFMSA hallgató vett részt, elég vegyes volt a társaság, volt aki Kínából, volt aki Mexikóból érkezett, de a legtöbben Dél-és Közép-Európából mentünk. Kb. 30 Erasmus diák is Rijekában volt gyakorlaton, velük is sikerült baráti kapcsolatokat kialakítani. Egy átlagos napunk úgy nézett ki, hogy elmentünk a kórházba (vagy nem..), megebédeltünk is irány a tengerpart!!! J Aztán vacsi, egy kis pihi az estére, és próbáltuk felfedezni a várost. Rikeja nem az éjszakai életről híres, de mi feltaláltuk magunkat, egy srác hozott gitárt, és a partra lejártunk énekelni, vagy lementünk a kikötőbe, bárokba. Rijekában van egy kastély is, onnan nagyon szép a kilátás, főleg éjszaka.

Én teljes mértékben elégedett voltam a social programokkal, mind árban, mind szervezettségben. Az első hétvégén a Plitvicei-tavakhoz mentünk el, amely mesébe illő szépségével engem ámulatba ejtett. A következő hétvégére egy Isztiai kirándulást szerveztek. A harmadik héten egy öt napos kirándulásra mentünk el Zadarba, Splitbe és Hvar szigetére. Itt találkoztunk a többi városba került IFMSA cserediákokkal.  Mondanom sem kell, hogy ez volt a legjobb hét Horvátországban. Néhányan kicsit meghosszabbítottuk ezt a nyaralást, és elutaztunk Dubrovnikba, ami egy kicsit drága volt, de eszméletlenül jó volt és megérte. Zágrábot is meglátogattuk az egyik hétvégén. Ezen kívül még Welcome és Goodbye partyt is szerveztek nekünk a helyiek, akikkel szintén nagyon jó kapcsolatot alakítottunk ki.

Összességében elmondhatom, hogy fantasztikus hónapom volt Horvátországban, és nagyon örülök, hogy ezt választottam, és azon belül is, hogy Rijekát kaptam. Mindenkinek teljes szívvel csak ajánlani tudom! A D-vitamin hiányomat is sikerült egy időre megoldani, valamint rengeteg fantasztikus élménnyel gazdagodtam, és azt hiszem, hogy sikerült számos életre szóló barátságokat kötni, és lesz kiket meglátogatni a közel- vagy távoli jövőben.