Olaszország

Sziasztok!

Oláh Márton vagyok és negyedéves szabadon választható gyakorlatomat töltöttem Olaszországban, Rómában. Augusztus 1-jén, vasárnap érkeztem meg a Fiumicino reptérre, onnan be kellett buszoznom a Termini pályaudvarra, ahol egy ottani szervező várt ránk. Innen együtt mentünk el a szállásra, ami a belvárostól elég messze volt ( Via di Valleranello, ha meg akarjátok nézni mennyire messze is volt:D).
 A szállásról: egy új építésű koliban helyeztek el bennünket kétágyas szobákban, saját fürdőszobával, vécével. Egy két hiányosságot leszámítva kényelmes kis hely volt, de a legnagyobb probléma a távolság volt: a kolitól szűk másfél óra volt bejutni a klinikába, ami elég sok időt vett el minden nap. A tömegközlekedést jól megoldották Rómában, néha késik a busz, de a metró mindig megbízható és gyors. Ezen kívül ajánlom mindenkinek a gyaloglást! Rómát és a kis zugait így lehet a legjobban felfedezni.;)
 A kórházról: a Policlinico Umberto I-ben voltam és belgyógyászat gyakorlatot töltöttem ott. A kórház felszereltsége jó volt, körülbelül a belgyógyászat B épületéhez tudnám hasonlítani. A dokik jó arcok, rendesek, de sajnos nem nagyon beszélnek angolul, úgyhogy kis olasz tudás nem árt. Elszórva van egy-két doki aki tud angolul, de ha szabadságon vannak éppen, akkor jól jön az olasz nyelvtudás. 8:30-9:00 közt kellett beérni, és kb 13:00-ig tartott a nap. Rugalmasak voltak, ha hamarabb el akartam menni, mert volt valami program, akkor csak szólni kellett és már el is engedtek. A tutorom egy doktornő volt, nagyon kedves, csak jót tudok mondani róla.
 Ellátás: minden nap volt ebéd biztosítva a menzán. Kaptunk egy kártyát, ezzel 25 étkezésre voltunk feljogosítva, eldönthettük, hogy ebédet eszünk vagy vacsorát. Az olasz menza más mint a magyar, sokkal egészségesebb. A reggelit magunknak kellett megoldani.
 Social program: kb. minden hétvégén volt kirándulás. Elmentünk Nápolyba, Firenzébe, Tivoliba, nagyon jól megszerveztek mindent!;)

Itt most csak nagy általánosságban írtam le a dolgokat, aki további részletekre kíváncsi, vagy kérdése van, az nyugodtan írjon emailt vagy keressen meg facebookon, nagyon szívesen válaszolok;) komolyan:D egy 1oldalas beszámolóban ugyanis nem tudok minden okosságot, hasznos dolgot megosztani!

Róma egy csodálatos város, mindenkinek csak ajánlani tudom!!

Szóval írjatok, ha több infó kell: olahmartonomar@gmail.com