Portugália

Sebészet gyakorlat Portugáliában

Júliusban szerencsém volt a hatod éves sebészet gyakorlatomból négy hetet Portugáliában tölteni. Ebben az évben Portugáliába 4 hely volt meghirdetve, így Dán Ildikóval, Juhász Emesével és Kovács Edinával együtt utaztunk és mind a négyen Coimbrába kerültünk. A CP-m már májusban felvette velem a kapcsolatot, nagyon segítőkész volt, megérkezésünkkor egy másik CP-vel együtt kijöttek értünk a vasútállomásra és elkísértek a szállásunkhoz, amely egy kollégiumban volt. Két ágyas szobákban lettünk elhelyezve, én egy portugál egyetemista lány mellé lettem beosztva. Két szobának volt közös fürdőszobája és emeletenként két konyha volt, melyben a konyhai eszközök a bentlakó diákok tulajdona volt, így kiköltözéskor magukkal vitték, ezért tányért, poharat és néhány evőeszközt érdemes volt beszereznünk. A szálláson ingyenesen volt lehetőség mosásra, minden konyhában volt mosógép.
A kórház a kollégiumtól gyalog kb 15-20 percnyire volt. Én a gyakorlatomat sebészeten töltöttem, főleg szív-illetve mellkassebészeti műtéteket láttam. Bemosakodni nem volt lehetőség, de az orvosok nagyon segítőkészek voltak, magyaráztak és szívesen válaszoltak minden kérdésre. Ebédet az egyetemi menzán kaptunk hétköznapokon ebédjegyért cserébe, melyet a portugál IFMSA biztosított számunkra.
A helyi IFMSA-s diákok nagyon lelkesek és segítőkészek voltak, a négy hét alatt végig sok változatos programot szerveztek a számunkra. Elvittek minket túrázni, segítettek megismerni a coimbrai egyetemi életet és a hosszú évekre visszanyúló hagyományokat. Sokat kirándultunk a Coimbra környékén lévő településekre, így megnéztük Aveirot, amelyet a Portugál Velencének becéznek, illetve ellátogattunk Figueira da Fos-ra is. Ez a legközelebbi hely Coimbrához, ahol strandolásra van lehetőség az óceán partján, de fel kell készülni a nagyon szeles időre és hideg vízre. Az alatt a hónap alatt, melyet kint töltöttünk, a portugál IFMSA két közös hétvégét szervezett az országban tartózkodó cseregyakorlaton lévő hallgatók számára, egyet Portoba, egyet pedig Lisszabonba. Mi a Portoi hétvégén vettünk részt, mely alatt megismerkedhettünk a város nevezetességeivel és egy pincelátogatás alkalmával megkóstolhattuk a híres portói borokat is. Hazautazásunk előtt két napot Lagosban töltöttünk, az ország déli részén. Ez a terület méltán híres gyönyörű strandjairól, mindenképpen érdemes ide ellátogatni, ha van rá lehetőség a Portugáliában töltött idő alatt. Repülőnk Lisszabonból indult haza, így az utolsó napokban az ország fővárosát is megnéztük. A városok közötti tömegközlekedés kényelmes, pontos és gyors volt, leginkább vonattal érdemes utazni. Az élelmiszerek átlagosan kicsit drágábbak, mint Magyarországon, a legolcsóbbak a nagy bevásárlóközpontok voltak, melyekből azonban elég sok volt, nagy kínálattal.

Portugáliát csak ajánlani tudom mindenkinek, hiszen nem csak szakmai tapasztalataim bővültek az ott töltött egy hónap alatt, hanem az ott töltött idő felért egy nyaralással is.

Engedélyezem, hogy a Debreceni Orvostanhallgatók Egyesülete (DOE) facebookos csoportján, ill. a DOE honlapon publikusan is megossza élménybeszámolómat és fényképeimet.