Svédország

Svédország, Goteborg, 2016

Én hidegpárti vagyok, ezért mindenképpen északi országba szerettem volna menni. Nagy álom volt, hogy láthassam a csodálatos Norvégiát J

Utazás: Repülővel utaztam. A jegyeket 1 hónappal az utazás előtt foglaltam le. Az út időtartama kevesebb, mint 2 óra. A reptérről busszal mentem be a városközpontba.Az út fél órát vesz igénybe. Ott már várt rám a CP-m, aki egy nagyon kedves lány volt,azonnal  megmutatta nekem a várost.

Szállás: Egy kollégiumban volt elszállásolva az összes cseregyakos diák. Az én szobatársam egy hihetetlen jófej francia lány volt. A szobánkhoz volt fürdő, és emeletenként konyha. Nagyon jó volt az internet csatlakozás. Volt mosókonyhánk is. A kollégium villamossal 20 percre volt a kórháztól. Az összes diák két kórházban volt szétosztva.

Étkezés: Ebédjegyeket kaptunk. Minden nap három különböző fogásból választhattunk. Én általában halat ettem. Teljesen más íze volt, mint itthon. Nagyon szerettem a svéd konyhát. Emelett salátabár, és sütemény is volt naponta.

Kórház: A Sahlgrenska kórházban belgyógyászaton, reumatológián voltam egy marokkói fiúval. A kórház területe hatalmas, sokszor el is tévedtünk J Nagyon jó a felszereltség, az orvosok rollerrel közlekedtek. Kiváló mentoraim voltak. Rengeteget foglalkoztak velünk, tanítottak, előadásokat tartottak, megbeszélésre vittek minket. A betegekkel mehettünk további vizsgálatokra is. Egy hónap alatt egy hangos szót nem hallottam. Mindenki nyugodt, kedves, mosolygós, kiegyensúlyozott volt.

Social program: Nagyon sok programot szerveztek nekünk. Cserediákok mellett még 5-7 CP is jött velünk. Első hétvégén áthajóztunk Helsinkibe. Egy hétvégén elmentünk a csodálatos svéd Marstrandra, ahol lehetőség volt fürödni is. Az utolsó héten utánam jött anyukám, akivel átmentünk Dániába, és Norvégiába. Oslo volt mindig a nagy álmom, teljesen elvarázsolt. Lehetőségünk volt vidámpark látogatásra, kenuzásra, golfozásra. Megkóstolhattuk a híres svéd fikát. Eljutottam egy Manchester United meccsre, ami szintén nagy élmény volt J

Helyi viszonyok: Goteborg Svédország nyugati partvidékén fekszik. Stockholm után a második legnagyobb város. Nagyon helyes kisváros kiváló közlekedéssel. Első két hétben hideg esős idő volt, majd sütött a nap, de a hőmérséklet 26 foknál nem volt több.